bo-2012

[donotprint]Learn Hebrew at the speed of light[/donotprint]Learning Hebrew[donotprint]Torah

[/donotprint]

with Ulpan-Or Torah Insights

פרשת בֹא

בפרשת בא מוזכרת is mentioned מצוות תפילין בפסוק:

והיה לאות על-ידכה, ולטוטפת בין עיניך: כי בחזק יד, הוציאנו יהוה ממצרים. (י”ג, ט”ז)

And it shall be for a sign upon thy hand, and for frontlets between thine eyes; for by strength of hand the LORD brought us forth out of Egypt

המילה טוטפת היא מילה מיוחדת unique. הרבה פרשנים commentators ניסו להסביר אותה.

התלמוד אומר שהמילה הזאת מורכבת is combined משתי מילים: “טט” ו”פת”.

פירוש המילה “טט” בשפה הכתפית – שתיים.

פירוש המילה “פת” – בשפה האפריקאית – שתים.

שתיים ועוד שתיים שווה equals ארבע. זה רמז hint לארבע פרשיות מהתורה שיש בתפילין.

“קדש לי כל בכור…” (שמות:י”ג, א’ – י)

“והיה כי יביאך…” שמות: י”ג, י”א – ט”ז)

“שמע ישראל…” (דברים: ו’ , ד’-ט’)

“והיה אם שמוע …” (דברים: י”א, י”ג-כ”א)

יש מחלוקת dispute לגבי סדר הפרשיות order of portions בתפילין בין רש”י לנכד grandson שלו, יעקב בן מאיר – רבנו תם.

רש”י אומר שפרשית “שמע” צריכה להיות לפני before פרשית “והיה אם שמוע”

רבנו תם אומר שפרשית “שמע” צריכה להיות אחרי after פרשית “והיה אם שמוע”

מספרים שכפעם אחת רש”י היה כותב פרשיות של תפילין הוא החזיק held בידיו את הנכד שלו יעקב שהיה אז תינוק קטן.

פתאום התינוק דחף pushed את היד של רש”י והדיו ink נשפכה spilled על הקלף.

הסתכל רש”י על הנכד ואמר: בעתיד תהיה מחלוקת ביני לבין הנכד הזה בעניין פרשיות תפילין.

[donotprint] Sign up to receive our Torah-Insight posts You can also [print_link][/donotprint]

Members

Member Login

Online Store

Online-Store-tiny eBook-Store-tiny

Contact Us

Tel AvivJerusalemWorldWide